Η οικογένεια των MT συνεχίζει να μεγαλώνει. Μετά το MT-09, το MT-09 Street Rally, το MT-07, το ΜΤ-09 Sport Tracker, το MT-07 Moto Cage και το MT-125, η Yamaha παρουσίασε το Adventure bike MT-09 Tracer.
Ο τρικύλινδρος ιχνηλάτης (Tracer) είναι με λίγα λόγια ένα MT-09 με αυξημένα επίπεδα άνεσης, καλύτερη προστασία από τα στοιχεία της φύσης, και γενικότερα διευρυμένο ρόλο και πεδίο δράσης. Σημειώστε πως ίδια με το original MT-09 παραμένουν αναρτήσεις, πλαίσιο, κινητήρας και φρένα.
Το design του Tracer είναι επιθετικό, και όμορφο, με διπλό προβολέα στο κλασικό «μάτια γάτας» μοτίβο της Yamaha, και με ρυθμιζόμενη ψηλή ζελατίνα. Το 18λιτρο ρεζερβουάρ υπόσχεται αυξημένη αυτονομία, η θέση οδήγησης είναι ρυθμιζόμενη, ενώ το Tracer διαθέτει Traction Control με δυνατότητα απενεργοποίησης, ABS και αναθεωρημένους χάρτες D-MODE.
Αδρεναλίνη και πρακτικότητα
Όσοι είχαν οδηγήσει το MT-09, είναι σίγουρο πως έμειναν εντυπωσιασμένοι από τον τρικύλινδρο κινητήρα-δυναμίτη, και από την έκκριση αδρεναλίνης που προκαλούσε το κάθε άνοιγμα του γκαζιού. Πλέον η αδρεναλίνη αυτή συνδυάζεται με γενναίες δόσεις πρακτικότητας, για να μην μπορεί κανείς να πει… «ναι αλλά στη βροχή τι κάνεις με το γυμνό; Το αφήνεις στο γκαράζ;». Στην προώθηση του Tracer, η Yamaha αναφέρεται και πάλι στη σκοτεινή πλευρά της Ιαπωνίας, όμως πλέον μιλάει για τις… 2 ψυχές αυτής της πλευράς. Εσείς κρατήστε την αδιαμφισβήτητα αυξημένη πρακτικότητα, που έρχεται να ολοκληρώσει την τρικύλινδρη γροθιά του ΜΤ-09.
Ρυθμιζόμενο πακέτο
Αφήνοντας το marketing και τις σκοτεινές πλευρές κατά μέρος, ας καταπιαστούμε με τη θέση οδήγησης. Στο Tracer, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μέσα από διάφορες θέσεις οδήγησης, όπως και μεταξύ διαφορετικών ρυθμίσεων κινητήρα, διαφορετικού ύψους ζελατίνας, και διαφορετικών ρυθμίσεων στις αναρτήσεις, ώστε να φέρει τον Ιάπωνα ιχνηλάτη ακριβώς στα μέτρα του, στο ύψος του, στις διαθέσεις του.
Αναρτήσεις ίδιες με το MT-09!
Κι ενώ περιμέναμε να δούμε διαφορετικές αναρτήσεις, με πιο μεγάλες διαδρομές, σε σχέση με το original MT-09, η Yamaha μας εξέπληξε. Μπροστά το MT-09 Tracer φοράει το ίδιο ανάποδο πιρούνι 41χλστ. του MT-09 με τα ίδια 137χλστ. διαδρομής, και πίσω ένα μονό αμορτισέρ με μοχλικό και πάλι ίδια διαδρομή με το MT-09, στα 130χλστ.! Ψάχνοντας για αλλαγές στη γεωμετρία, βρήκαμε μια μοίρα διαφορά στη γωνία κάστερ -από 25 έγινε 24 μοίρες-, ενώ το ίχνος από 103χλστ. στο MT-09 πήγε στα 100 στο Tracer. Το μεταξόνιο δηλώνεται ίδιο και στις 2 μοτοσικλέτες, στα 1.440χλστ..
Φέρινγκ και ζελατίνα
Το φέρινγκ και η ζελατίνα σχεδιάστηκαν για βέλτιστη προστασία από τον αέρα, και για άνεση στο ταξίδι, ενώ η Yamaha αναφέρει επίσης πως τα επίπεδα θορύβου λόγω αέρα είναι χαμηλά. Η ζελατίνα ρυθμίζεται -χωρίς εργαλεία- σε τρεις θέσεις, με την κάθε θέση να απέχει 15χλστ. από την άλλη (4,5 εκατοστά συνολική απόσταση από τη χαμηλότερη στην ψηλότερη θέση). Το Tracer διαθέτει επιπλέον, αεροδυναμικά μελετημένες χούφτες για τα χέρια του αναβάτη.
Αυξημένη αυτονομία
Σοφά σκεπτόμενη η Yamaha επέλεξε διαφορετικό ρεζερβουάρ για το MT-09 Tracer, ρεζερβουάρ που είναι κατά 4 λίτρα μεγαλύτερο από εκείνο των άλλων MT-09. Η εταιρεία των τριών διαπασών υποστηρίζει πως έτσι η αυτονομία του Tracer ξεπερνάει τα 300 χιλιόμετρα. Ταυτόχρονα, το ρεζερβουάρ είναι ανατομικά σχεδιασμένο, ώστε τα γόνατα του αναβάτη να «κουμπώνουν» πάνω του.
Λίγα λόγια για τον κινητήρα
Ίδιος παραμένει ο κινητήρας με εκείνο των υπόλοιπων MT-09. Τρικύλινδρος, ψεκαστός, 850κ.εκ., compact, ελαφρύς και δυνατός, με 115hp/10.000σαλ., και ροπή 8,9Kgm/8.500σαλ.. Παράλληλα, διαθέτει το σύστημα D-Mode της Yamaha, με δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών χαρτών ανάφλεξης, και ηλεκτρόγκαζο YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle).
Traction Control System (TCS)
Το Tracer διαθέτει όμως και Traction Control, στο στάνταρ εξοπλισμό του, δείχνοντας ετοιμοπόλεμο στην απαιτητική Adventure αγορά. Σημαντικό εδώ, το γεγονός πως το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί αν ο αναβάτης έτσι επιθυμεί.
Καμία αλλαγή στο πλαίσιο του MT-09
Το αλουμινένιο πλαίσιο του Tracer προέρχεται από το MT-09, δίχως να έχει δεχθεί αλλαγές. Η Yamaha αναφέρει ως γεμάτο βάρος του MT-09 Tracer τα 210 κιλά (πλήρες υγρών).
LED προβολείς και DRL
Νέοι είναι όμως οι LED (τόσο στη μικρή όσο και στη μεγάλη σκάλα!) διπλοί προβολείς που ρυθμίζονται εύκολα καθΆ ύψος, δίχως ανάγκη εργαλείων. Ταυτόχρονα, το Tracer διαθέτει και DRL (Daytime Running Lights), τα οποία είναι και αυτά LED.
Υπερπλήρη όργανα
Τα ψηφιακά όργανα διαθέτουν δυο οθόνες, με την αριστερή οθόνη να περιέχει τις ενδείξεις του στροφόμετρου (με μπάρες), και του ταχύμετρου, ενώ η δεξιά παρέχει πολλές ακόμα πληροφορίες, αλλά και τις ενδείξεις για τα έξτρα αξεσουάρ (όπως για τη στάθμη των θερμαινόμενων γκριπ, που έρχονται ως extra αξεσουάρ). Για αυξημένη χρηστικότητα, ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει τα όργανα, ώστε να δείχνουν όλες τις ενδείξεις που εκείνος επιθυμεί.
Το MT-09 Tracer διαθέτει ABS στο στάνταρ εξοπλισμό, touring ελαστικά σε διαστάσεις 120/70-17 και 180/55-17, κεντρικό σταντ και έξοδο ρεύματος 12V. Ταυτόχρονα, η Yamaha διαθέτει για αυτό μια εκτενή σειρά από επίσημα αξεσουάρ. Τα χρώματα στα οποία θα διατίθεται το Tracer από τον Μάρτιο του 2015 και μετά είναι τρία, τα Matt Grey, Lava Red και Race Blu.
Καλο πολυ καλο. Το TDM Είχε πολλές πωλήσεις αλλά ήταν και πάρα πολλά χρόνια στην αγορά.
Εκτιμώ οτι και αυτο θα παει εξίσου καλα. Για τιμη ελπίζω και θελω να πιστεύω οτι θα ειναι στα επίπεδα του προκατόχου του.
ΜΗΝ ΛΕΣ ΟΣΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ... ΑΛΛΑ ΓΝΩΡΙΖΕ ΟΣΑ ΛΕΣ!!
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.
Μου αρεσε παρα πολυ.. μηχανακι ανανεομενο σε ολους τους τομεις σε συγκριση με το προκατοχο του,χαρτογραφησεις τρικυλινδρο δυνατο μοτερ αναποδοδο πηρουνι χυτο αλουμινιο ψαλιδι.. traction control.... ενα μικρο multistrada στα 9μιση χιλιαρικα... σε βαζει σε σοβαρες σκεψεις...
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.
Μια μικρή διευκρίνηση εάν επιτρέπεται ; Ποιό το ρολόι και ποιό το κομπολόι ;
Γιατί μήπως θα πρέπει να το κάνεις ανάποδα!
Να πουλήσεις κομπολόι για να πάρεις το ρολόι...
Ζήσε μονάχα τη στιγμή και άσε το μετά,
ένα σωσίβιο είναι η ζωή, που ξεφουσκώνει αργά..
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.
Ολα ειναι θεμα χρησης και τι σε εξυπηρετει πιο πολυ.... θα ναι καλο για αστικη χρηση αλλα τις θελει τις καλες εκδρομες του να το ευχαριστηθεις.... θα φανει στην νεκροψια παντως γιατι ακομα δεν το ειδαμε Γιαννη το βαφτισαμε...:lol:
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.
Μετά από το στιλάτο, Dark Side of Japan επίσημο βίντεο της Yamaha Europe για το επερχόμενο MT-09 Tracer, σειρά έχει το βίντεο της Yamaha Αμερικής. Διαφορετικού στιλ, πιο χρηστικό, και πιο αποκαλυπτικό.
Στις Η.Π.Α. το MT-09 Tracer αποκαλείται απλώς... FJ-09. Ούτε ΜΤ, ούτε Tracer (αντίστοιχα το MT-09 αποκαλείται FZ-09). Και επειδή οι Αμερικάνοι είναι και αρκετά to the point αγορά, στο συγκεκριμένο βίντεο αναλύονται τα δυνατά σημεία της μοτοσικλέτας, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον έχει και η χαμηλή τιμή στην οποία θα διατίθεται στις Η.Π.Α.
Πρώτα από όλα τα δυνατά σημεία. Τρικύλινδρος κινητήρας με γροθιά 115hp, Ride By Wire, στάνταρ ABS και Traction Control, χάρτες ανάφλεξης, νέα, αναλυτικά, πολυτελή και εργονομικά σχεδιασμένα όργανα (η αρχή είχε γίνει από το MT-125!), και φυσικά προστασία από τα στοιχεία της φύσης με ζελατίνα και χούφτες. Δεύτερο υπέρ-ατού; Η τιμή! Στις Η.Π.Α. θα διατίθεται στα 10.490 αμερικάνικα δολάρια, δηλαδή μόλις στα... 8.405 ευρώ!
Σε μια κατηγορία (μεγάλα Adventure) όπου οι τιμές συνήθως ξεπερνούν τα 10.000 ευρώ, αν η τιμή του MT-09 Tracer καταφέρει να σπάσει το φράγμα προς τα κάτω και στη χώρα μας, αναμένεται να αποκτήσει άμεσα αύρα υπέρ-προσφοράς, αντίστοιχης με εκείνης του MT-07. Φυσικά η ελληνική πραγματικότητα είναι αρκετά πολύπλοκη, και ιδιαιτέρως φορτωμένη με φόρους. Ίδωμεν.