Το δικό της σύστημα αντιμπλοκαρίσματος του τροχού που λειτουργεί και στις στροφές παρουσίασε η Continental. Πρώτος αποδέκτης του Optimized Curve Braking όπως το αποκαλεί η γερμανική εταιρία το BMW S 1000 XR.
Αργά αλλά σταθερά η γερμανική εταιρία έχει διεισδύσει στην αγορά των δικύκλων τα τελευταία δέκα χρόνια-με τα αυτοκίνητα ασχολείται από τα μέσα της 10ετίας του ΅80-παρουσιάζοντας τα δικά της συστήματα ABS. Η Continental διαθέτει πλέον μια πλήρη γκάμα συστημάτων που ξεκινά από το μονοκάναλο ABS που έκανε την εμφάνισή του στη νέα Vespa Primavera και καταλήγει στη τελευταία της δημιουργία το Optimized Curve Braking (OCB). Το OCB προστίθεται στο σύστημα συνδυασμένης πέδησης (Motorcycle Integral Brake-MIB) που διαθέτει ήδη η Continental και καθιστά λειτουργικό το ABS και υπό κλίση.
Αυτό που κάνει το OCB ουσιαστικά είναι να βοηθά το συνδυασμένο σύστημα πέδησης της Continental να κατανέμει ιδανικά την πίεση στα φρένα μεταξύ του εμπρός και του πίσω τροχού, ώστε να μην υπάρχει δραματική μεταφορά βάρους μεταξύ των δύο αξόνων και υπό κλίση. Αυτό γίνεται εφικτό μέσω μιας πλειάδας αισθητήρων οι οποίοι μετρούν τον ρυθμό μεταβολής της διαφοράς ύψους μεταξύ εμπρός και πίσω μέρους (pitch), τον ρυθμό μεταβολής της κλίσης της μοτοσικλέτας (roll) και την πλευρική επιτάχυνση. Οι μετρήσεις πραγματοποιούνται 100 φορές το δευτερόλεπτο και έτσι καθορίζεται συνεχώς η ακριβής γωνία κλίσης της μοτοσικλέτας. Βάσει αυτής της γωνίας το σύστημα μειώνει την ταχύτητα με την οποία αυξάνεται η πίεση στο κύκλωμα των φρένων στην αρχή του φρεναρίσματος. Όσο μεγαλύτερη η γωνία κλίσης τόσο μικρότερη η ταχύτητα αύξησης στην πίεση του κυκλώματος. Έτσι η πίεση συσσωρεύεται στο σύστημα πιο «βελούδινα» και όταν έρθει η ώρα για να επέμβει το ABS αυτό γίνεται πιο «μαλακά». Με αυτό τον τρόπο το φρενάρισμα μέσα στη στροφή είναι πάντα το ιδανικό, ανεξάρτητα από την κλίση της μοτοσικλέτας.
Το νέο σύστημα επιτρέπει επίσης και τον έλεγχο της ανύψωσης του πίσω τροχού στο πολύ δυνατό φρενάρισμα (Rear Wheel Lift-Off Protection, RLP), ενώ βελτιστοποιεί και τη λειτουργία του Traction Control. Τέλος, αυξημένος παρουσιάζεται και ο έλεγχος-ρυθμός ανύψωσης του εμπρός τροχού της μοτοσικλέτας.
«Χάρη στο OCB, το φρενάρισμα στις στροφές είναι πιο σταθερό και για αυτό το λόγο πιο προβλέψιμο. Ο κίνδυνος του ατυχήματος σε μια στροφή μειώνεται και η ασφάλεια αυξάνεται», δήλωσε ο Ronan Le Roy, επικεφαλής του τμήματος Δυναμικής Συμπεριφοράς Οχημάτων της Continental.
«Το σύστημα λαμβάνει υπόψη του το γεγονός ότι η μοτοσικλέτα παίρνει κλίση στις στροφές. Το ABS επεμβαίνει πιο σταδιακά, ρυθμίζοντας πιο σωστά την πίεση στα φρένα ώστε να βελτιωθεί η συμπεριφορά στις στροφές», δήλωσε ο Lothar Kienle, επικεφαλής Εξέλιξης Συστημάτων για Μοτοσικλέτες.
Το OCB θα κάνει την εμφάνισή του στις αρχές του ερχόμενου καλοκαιριού στο BMW S 1000 XR.
πηγή:
www.mototriti.gr/data/news/preview_news/Optimized-Curve-Braking-apo-thn-Continental_103355.asp