Παραθέτω εδω ενα άρθρο που βρήκα για την οδήγηση σε γκρουπ καθόσον είναι παραπλήσιο, όσο ποιο πολλά διαβάζουμε τόσο καλύτερα ειναι:
Οδήγηση σε γκρουπ
Το ταξίδι με μοτοσικλέτα είναι ένα από τα πιο ευχάριστα πράγματα που μπορείτε να κάνετε. Με παρέα είναι ακόμη καλύτερα αρκεί να ακολουθούνται κάποιοι κανόνες.
Το να ταξιδεύετε μόνος διαφέρει αρκετά από το να ταξιδεύετε με παρέα, καθώς τότε θα πρέπει όλοι οι συμμετέχοντες να δρουν σαν μία μονάδα. Έτσι αποφεύγεται η ταλαιπωρία, οι ασυνεννοησίες και τα απρόοπτα.
Αυτά που ακολουθούν είναι μερικά πραγματάκια που πρέπει να προσέξετε ώστε να απολαύσετε ακόμη περισσότερο ένα ταξίδι, τόσο εσείς όσο και υπόλοιποι της παρέας.
-Είναι καλό να γνωρίζετε το επίπεδο εμπειρίας των ατόμων που βρίσκονται στο γκρουπ. Οι άπειροι αναβάτες χρήζουν ιδιαίτερης μεταχείρισης. Αν γνωρίζετε ποιοι είναι είστε και καλύτερα προετοιμασμένοι σε περίπτωση που κάνουν κάποιο λάθος.
-Πριν ξεκινήσετε συμφωνήστε σε κάποια στάνταρ σινιάλα τα οποία θα βοηθήσουν τους συνταξιδιώτες σας να καταλάβουν τι πρόβλημα αντιμετωπίζετε. Το καλύτερο βέβαια θα ήταν ένα σύστημα ενδοεπικοινωνίας.
-Μείνετε πάντα μέσα στη γωνία προβολής των καθρεπτών του μπροστινού σας και φροντίστε ώστε να βρίσκεται μέσα στη δικής σας γωνία ο αναβάτης που έρχεται πίσω σας. Αυτό σημαίνει ότι ο ένας θα οδηγεί στην αριστερή μεριά της λωρίδας και ο μπροστινός ή ο πίσω στη δεξιά, έτσι ώστε να βρίσκονται όλοι μέσα στο οπτικό πεδίο όλων.
-Κινούμαστε όλοι με την ίδια ταχύτητα και δε γινόμαστε ανταγωνιστικοί. Να θυμάστε ότι δεν είναι αγώνας για το ποιος θα φτάσει πρώτος. Αφήνουμε περίπου 1,5 μοτοσικλέτα απόσταση από τον μπροστινό μας. Ανάλογα και με την ταχύτητα βέβαια που κινούμαστε.
-Αντίθετα με ό,τι πιστεύουν πολλοί, στη πρώτη θέση του γκρουπ δε βάζουμε τον καλύτερο (ή τον πιο έμπειρο) αναβάτη της παρέας. Αυτός θα πρέπει να ακολουθεί τελευταίος, καθώς είναι εκείνος ο οποίος θα μπορέσει να αντιμετωπίσει καλύτερα και γρηγορότερα ένα πρόβλημα (π.χ. αν μείνει κάποιος πίσω) και να κρατά τη συνοχή του γκρουπ. Είναι θέση υπεύθυνη και έτσι θα πρέπει να αντιμετωπίζεται.
-Δεν ταξιδεύουμε με μοτοσικλέτες εξαιρετικά ανόμοιων επιδόσεων. Όσο και αν το θέλουμε, μία μοτοσικλέτα 250 κυβικών μπορεί ναι μεν να ταξιδέψει μόνη της, αλλά όχι μαζί με ένα R1. Θα ταλαιπωρηθούν και οι δύο μοτοσικλέτες αλλά και οι δύο αναβάτες. Μπορείτε βέβαια να το δοκιμάσετε για πλάκα.
-Η προσπέραση είναι άλλο ένα σημαντικό θέμα. Προσπερνάμε πάντα ένας-ένας, ξεκινώντας από τον πρώτο της παρέας και μόνο εφόσον έχουμε πλήρη επίγνωση του τι γίνεται γύρω μας. Δεν ξεχνάμε ποτέ τα φλας, ενώ καλό θα ήταν να ειδοποιήσουμε αυτόν που προσπερνάμε με ένα (μόνο ένα!) σινιάλο.
-Άλλο ένα θέμα είναι η αλλαγή λωρίδας. Εάν η λωρίδα στην οποία θέλουμε να μεταβούμε κινείται αργότερα από αυτήν που είμαστε ήδη, τότε ξεκινάμε πάλι ένας-ένας από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο. Εάν κινείται πιο γρήγορα ξεκινάμε από τον τελευταίο, ο οποίος και θα πρέπει να κρατήσει σταθερή ταχύτητα μέχρι να μπουν μπροστά του και οι υπόλοιποι.
-Αν βρίσκεστε στην αρχή του γκρουπ και πλησιάζετε ύψωμα με «χάσιμο» στο τελείωμά του, μετακινηθείτε στη μέση της λωρίδας σας έτσι ώστε να δημιουργήσετε περισσότερο χώρο, ο οποίος θα σας βοηθήσει να αντιδράσετε στην περίπτωση που το επερχόμενο όχημα έχει καταλάβει και χώρο από τη δική σας λωρίδα.
ΠΗΓΗ:
www.mototriti.gr/data/news/preview_news/94322.asp