Γεια χαρά, Επισκέπτης
Όνομα χρήστη: Κωδικός: Να με θυμάσαι

ΘΕΜΑ: Κανόνες ασφαλείας εκδρομών του tmaxclub.gr

Κανόνες ασφαλείας εκδρομών του tmaxclub.gr 15/09/2012 14:55 #1

  • River
  • Το Άβαταρ του/της River
  • Offline
  • God Tmaxista
  • ΓΙΩΡΓΟΣ
  • Δημοσιεύσεις: 8964
Πριν ανεβούμε στη μηχανή:

- ελέγχουμε λεπτομερώς τη μηχανή μας για οποιοδήποτε πρόβλημα-δυσλειτουργία-διαρροή.
- ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών μας (όταν είναι κρύα) και αν χρειάζεται τη ρυθμίζουμε ανάλογα με τις ανάγκες μας (δικάβαλος, με αποσκευές κλπ).
- είμαστε εντός των ορίων της προγραμματισμένης συντήρησης που προβλέπει ο κατασκευαστής και οι απαραίτητες εργασίες έχουν γίνει.



Αναβάτες και εξοπλισμός:

- είμαστε σε καλή σωματική και ψυχική κατάσταση (άρρωστος, τραυματίας, αδιάθετος, κουρασμένος ή ψυχολογικά "αδύναμος" αναβάτης, δεν νοείται!).
- φοράμε ΠΑΝΤΑ και ΠΑΝΤΟΥ κράνος (αναβάτης χωρίς κράνος ΔΕΝ ακολουθεί!).
- φέρουμε κατάλληλο εξοπλισμό ασφαλείας (μπουφάν, γάντια, παπούτσια, παντελόνι, αδιάβροχα).

σημ: τα παραπάνω ισχύουν φυσικά και για τον/την συνοδηγό!
- φαρμακείο, εργαλεία και κιτ επισκευής ελαστικών επιβάλλεται να υπάρχουν.
- φωτογραφική μηχανή, κάμερα και GPS είναι πάντα καλοδεχούμενα.



Σημείο συνάντησης και αναχώρηση:

- Το σημείο συνάντησης είναι πάντα κεντρικός και γνωστός χώρος με δυνατότητα στάθμευσης αρκετών μηχανών.
- Η ώρες συνάντησης και αναχώρησης πρέπει να τηρούνται από όλους προκειμένου να μην δημιουργούνται προβλήματα.
- Πριν την αναχώρηση όλα τα ρεζερβουάρ πρέπει να είναι γεμάτα, ώστε να έχουμε τη μέγιστη αυτονομία και οι στάσεις για βενζίνη να πραγματοποιούνται ομαδικά.



Ομαδική οδήγηση:

- Ορίζεται ένας οδηγός "αρχηγός" της ομάδας ο οποίος είναι πάντα πρώτος μπροστά και δίνει οδηγίες και ένας οδηγός "σκούπα" ο οποίος είναι πάντα τελευταίος και ελέγχει. Οι δύο αυτοί οδηγοί πρέπει να είναι έμπειροι και να έχουν μηχανές με δυνατότητες μεγαλύτερες του μέσου όρου της ομάδας. Ο αρχηγός πρέπει φυσικά να γνωρίζει και τη διαδρομή της εκδρομής. Κανείς δεν προσπερνά τον "αρχηγό" του γκρουπ και κανένας δεν μένει πίσω από τον οδηγό "σκούπα".
- Ορίζεται μια ταχύτητα ταξιδίου, ανάλογα με την εκάστοτε διαδρομή και ανάλογα με τις δυνατότητες των δικύκλων που συμμετέχουν. Η ταχύτητα αυτή τηρείται από όλους τους συμμετέχοντες μέχρι και το τέλος της εκδρομής. Κανείς δεν κινείται γρηγορότερα ή πιο αργά από την ταχύτητα που έχει οριστεί, εκτός αν συντρέχει σοβαρός λόγος. Σε αντίθετη περίπτωση, οι συμμετέχοντες που δεν σέβονται τις ταχύτητες της εκδρομής, μένουν εκτός γκρουπ και, αν επιθυμούν, μεταβαίνουν στον προορισμό με τους δικούς τους ρυθμούς και με δική τους ευθύνη.
- Τηρούμε πάντα τον Κ.Ο.Κ. (Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας).
- Οδηγούμε πάντα με τα φώτα αναμμένα.
- Γνωρίζουμε όλοι τα νεύματα επικοινωνίας.
- Η κίνηση κάτω από φυσιολογικές συνθήκες γίνεται σε μία λωρίδα με δύο σειρές εναλλάξ, όπου ο αρχηγός βρίσκεται μπροστά και αριστερά από το κέντρο της λωρίδας και έχει απόσταση ενός δευτερολέπτου από τον αμέσως επόμενό του (δεξιά του κέντρου της λωρίδας) και δύο δευτερολέπτων από τον οδηγό που βρίσκεται ακριβώς πίσω του (αριστερά από το κέντρο της λωρίδας).




- Κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες στις οποίες η κίνηση εναλλάξ δεν είναι δυνατή, ο αρχηγός ειδοποιεί την ομάδα να αλλάξει σχηματισμό (σε μία σειρά). Διατηρώντας απόσταση ασφαλείας από τον προπορευόμενό του, ο κάθε οδηγός συντάσσεται σε μία γραμμή.
- Κινούμαστε όσο το δυνατόν περισσότερο με μια σταθερή ταχύτητα (η οποία ορίζεται από τον αρχηγό), ωστέ να διατηρούμε τις σωστές αποστάσεις ασφαλείας μεταξύ μας.
- Σε περίπτωση αλλαγής λωρίδας ο οδηγός "σκούπα" είναι ο πρώτος που πηγαίνει στη νέα λωρίδα δείχνοντας έτσι στον αρχηγό ότι είναι ασφαλής η αλλαγή. Ο αρχηγός με τη σειρά του εισέρχεται στη νέα λωρίδα οδηγώντας και την υπόλειπη ομάδα.
- Σε περιπτώσεις προσπεράσεων όπου η ομαδική κίνηση δεν είναι δυνατή, ο αρχηγός κρίνει καταρχήν αν θα πραγματοποιηθεί ή όχι προσπέραση σε εκείνο το σημείο. Αν πρόκειται να πραγματοποιηθεί, τότε ο κάθε οδηγός με τη σειρά του, αφού ελέγξει με καθρέφτες και κεφάλι, προσπερνά και έπειτα ξαναπροσαρμόζεται στον σχηματισμό.
- Σε περίπτωση που ο σχηματισμός για οποιονδήποτε λόγο "σπάσει", ο αρχηγός μειώνει την ταχύτητα της ομάδας ώστε να επιτραπεί στους πιο πίσω να ανασυνταχθούν. Δεν χρειάζεται ακινητοποίηση. Αν το "σπάσιμο" του σχηματισμού συμβεί πριν από κάποια στροφή-έξοδο της διαδρομής, τότε ο τελευταίος των προπορευόμενων οδηγών πρέπει να παραμείνει σε ασφαλές σημείο στην είδοδο της στροφής, προκειμένου να τον δουν αυτοί που έχουν μείνει πίσω. Ο αρχηγός μετά την στροφή ακινητοποιεί την προπορευόμενη ομάδα με ασφάλεια και αναμένει την ανασύνταξη των υπολοίπων.
- Σε περίπτωση ξαφνικής σφοδρής κακοκαιρίας, ο αρχηγός οδηγεί με ασφάλεια την ομάδα σε κοντινό σημείο που προστατεύεται από τα καιρικά φαινόμενα (π.χ. κάτω από γέφυρα) και η επανεκκίνηση πραγματοποιείται όταν αυτή κριθεί ασφαλής.
- Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (βλάβη, αδιαθεσία αναβάτη) ο αρχηγός οδηγεί και ακινητοποιεί την ομάδα με ασφάλεια σε κατάλληλο σημείο. Αν ο αναβάτης που αντιμετωπίζει το πρόβλημα πρέπει ΑΜΕΣΑ να ακινητοποιήσει τη μηχανή του, τότε πρέπει να το κάνει με τη μεγαλύτερη δυνατή προσοχή που του επιτρέπουν οι συνθήκες. Ο οδηγός "σκούπα" ειδοποιεί τον αρχηγό, ο οποίος μετά με τη σειρά του ακινητοποιεί την υπόλοιπη ομάδα με ασφάλεια.
- Σε περίπτωση ατυχήματος ο αρχηγός ακινητοποιεί όσο το δυνατόν συντομότερα την ομάδα, με ασφάλεια και σε κατάλληλο σημείο. Τα μέλη της ομάδας παρέχουν βοήθεια με οποιοδήποτε τρόπο μπορούν και γνωρίζουν και φυσικά ειδοποιείται άμεσα η τροχαία, το ΕΚΑΒ και η πυροσβεστική, αν χρειάζεται!



Στάσεις και διόδια:

- Οι στάσεις για ανεφοδιασμό πρέπει να είναι προγραμματισμένες, δεδομένης της αυτονομίας των συμμετεχόντων μηχανών.
- Σε περιπτώσεις εκδρομών μεγάλης χιλιομετρικής απόστασης, πρέπει να πραγματοποιούνται προγραμματισμένες 15λεπτες στάσεις ξεκούρασης.
- Εννοείται ότι σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (αδιαθεσία αναβάτη, βλάβη), πραγματοποιείται στάση η οποία διαρκεί όσο χρειαστεί προκειμένου να διορθωθεί το πρόβλημα.
- Στα διόδια καλό είναι ο αρχηγός να έχει συλλέξει το αντίτιμο και να πληρώσει αυτός για όλους. Στην περίπτωση που ο καθένας πληρώνει μόνος του, καλό θα ήταν να έχει έτοιμο και εύκολα προσβάσιμο το ακριβές αντίτιμο, προκειμένου να αποφευχθούν καθυστερήσεις.
Τελευταία διόρθωση: 29/02/2016 01:36 από River.
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Απ: Κανόνες ασφαλείας εκδρομών του tmaxclub.gr 15/09/2012 14:58 #2

  • maximos
  • Το Άβαταρ του/της maximos
  • Online
  • Συντονιστής
  • Δημοσιεύσεις: 10299
Σωστός όπως πάντα..
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly!
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Απ: Κανόνες ασφαλείας εκδρομών του tmaxclub.gr 15/09/2012 15:53 #3

  • vachos
  • Το Άβαταρ του/της vachos
  • Online
  • Διαχειριστής
  • Solar black 2013
  • Δημοσιεύσεις: 3436
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 3
ωραίος ,ευχαριστούμε Γιώργο ;) ;) ;) ;)
Nothing but the max! Vachos #0001
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Απ: Κανόνες ασφαλείας εκδρομών του tmaxclub.gr 17/01/2013 09:35 #4

  • tsagio
  • Το Άβαταρ του/της tsagio
  • Offline
  • Συντονιστής
  • Δημοσιεύσεις: 1353
Παραθέτω εδω ενα άρθρο που βρήκα για την οδήγηση σε γκρουπ καθόσον είναι παραπλήσιο, όσο ποιο πολλά διαβάζουμε τόσο καλύτερα ειναι:

Οδήγηση σε γκρουπ

Το ταξίδι με μοτοσικλέτα είναι ένα από τα πιο ευχάριστα πράγματα που μπορείτε να κάνετε. Με παρέα είναι ακόμη καλύτερα αρκεί να ακολουθούνται κάποιοι κανόνες.
Το να ταξιδεύετε μόνος διαφέρει αρκετά από το να ταξιδεύετε με παρέα, καθώς τότε θα πρέπει όλοι οι συμμετέχοντες να δρουν σαν μία μονάδα. Έτσι αποφεύγεται η ταλαιπωρία, οι ασυνεννοησίες και τα απρόοπτα.
Αυτά που ακολουθούν είναι μερικά πραγματάκια που πρέπει να προσέξετε ώστε να απολαύσετε ακόμη περισσότερο ένα ταξίδι, τόσο εσείς όσο και υπόλοιποι της παρέας.

-Είναι καλό να γνωρίζετε το επίπεδο εμπειρίας των ατόμων που βρίσκονται στο γκρουπ. Οι άπειροι αναβάτες χρήζουν ιδιαίτερης μεταχείρισης. Αν γνωρίζετε ποιοι είναι είστε και καλύτερα προετοιμασμένοι σε περίπτωση που κάνουν κάποιο λάθος.

-Πριν ξεκινήσετε συμφωνήστε σε κάποια στάνταρ σινιάλα τα οποία θα βοηθήσουν τους συνταξιδιώτες σας να καταλάβουν τι πρόβλημα αντιμετωπίζετε. Το καλύτερο βέβαια θα ήταν ένα σύστημα ενδοεπικοινωνίας.

-Μείνετε πάντα μέσα στη γωνία προβολής των καθρεπτών του μπροστινού σας και φροντίστε ώστε να βρίσκεται μέσα στη δικής σας γωνία ο αναβάτης που έρχεται πίσω σας. Αυτό σημαίνει ότι ο ένας θα οδηγεί στην αριστερή μεριά της λωρίδας και ο μπροστινός ή ο πίσω στη δεξιά, έτσι ώστε να βρίσκονται όλοι μέσα στο οπτικό πεδίο όλων.

-Κινούμαστε όλοι με την ίδια ταχύτητα και δε γινόμαστε ανταγωνιστικοί. Να θυμάστε ότι δεν είναι αγώνας για το ποιος θα φτάσει πρώτος. Αφήνουμε περίπου 1,5 μοτοσικλέτα απόσταση από τον μπροστινό μας. Ανάλογα και με την ταχύτητα βέβαια που κινούμαστε.

-Αντίθετα με ό,τι πιστεύουν πολλοί, στη πρώτη θέση του γκρουπ δε βάζουμε τον καλύτερο (ή τον πιο έμπειρο) αναβάτη της παρέας. Αυτός θα πρέπει να ακολουθεί τελευταίος, καθώς είναι εκείνος ο οποίος θα μπορέσει να αντιμετωπίσει καλύτερα και γρηγορότερα ένα πρόβλημα (π.χ. αν μείνει κάποιος πίσω) και να κρατά τη συνοχή του γκρουπ. Είναι θέση υπεύθυνη και έτσι θα πρέπει να αντιμετωπίζεται.

-Δεν ταξιδεύουμε με μοτοσικλέτες εξαιρετικά ανόμοιων επιδόσεων. Όσο και αν το θέλουμε, μία μοτοσικλέτα 250 κυβικών μπορεί ναι μεν να ταξιδέψει μόνη της, αλλά όχι μαζί με ένα R1. Θα ταλαιπωρηθούν και οι δύο μοτοσικλέτες αλλά και οι δύο αναβάτες. Μπορείτε βέβαια να το δοκιμάσετε για πλάκα.

-Η προσπέραση είναι άλλο ένα σημαντικό θέμα. Προσπερνάμε πάντα ένας-ένας, ξεκινώντας από τον πρώτο της παρέας και μόνο εφόσον έχουμε πλήρη επίγνωση του τι γίνεται γύρω μας. Δεν ξεχνάμε ποτέ τα φλας, ενώ καλό θα ήταν να ειδοποιήσουμε αυτόν που προσπερνάμε με ένα (μόνο ένα!) σινιάλο.

-Άλλο ένα θέμα είναι η αλλαγή λωρίδας. Εάν η λωρίδα στην οποία θέλουμε να μεταβούμε κινείται αργότερα από αυτήν που είμαστε ήδη, τότε ξεκινάμε πάλι ένας-ένας από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο. Εάν κινείται πιο γρήγορα ξεκινάμε από τον τελευταίο, ο οποίος και θα πρέπει να κρατήσει σταθερή ταχύτητα μέχρι να μπουν μπροστά του και οι υπόλοιποι.

-Αν βρίσκεστε στην αρχή του γκρουπ και πλησιάζετε ύψωμα με «χάσιμο» στο τελείωμά του, μετακινηθείτε στη μέση της λωρίδας σας έτσι ώστε να δημιουργήσετε περισσότερο χώρο, ο οποίος θα σας βοηθήσει να αντιδράσετε στην περίπτωση που το επερχόμενο όχημα έχει καταλάβει και χώρο από τη δική σας λωρίδα.

ΠΗΓΗ: www.mototriti.gr/data/news/preview_news/94322.asp
ΜΗΝ ΛΕΣ ΟΣΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ... ΑΛΛΑ ΓΝΩΡΙΖΕ ΟΣΑ ΛΕΣ!!
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Απ: Κανόνες ασφαλείας εκδρομών του tmaxclub.gr 18/01/2013 08:33 #5

  • miltos
  • Το Άβαταρ του/της miltos
  • Offline
  • Tuner Tmaxista
  • Δημοσιεύσεις: 773
πολυ χρησιμα ολα!!! goodone
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.