Σημαντική πηγή κινδύνων αποτελεί η μεγάλη απόκλιση στην ταχύτητα σε σχέση με τους υπόλοιπους χρήστες του οδοστρώματος. Είτε είστε ο «αργός» της υπόθεσης, είτε ο «γρήγορος», η προσοχή θα πρέπει να είναι η ίδια.
Δεν είναι απίθανο κάποια στιγμή να χρειαστεί να βγούμε σε ανοιχτό δρόμο (π.χ. Εθνική Οδό), αλλά να πρέπει να κινηθούμε με
χαμηλή ταχύτητα, είτε γιατί οδηγούμε
μοτοσικλέτα μικρού κυβισμού, είτε λόγω ανωτέρας βίας (
στρώσιμο, βλάβη). Ορισμένοι θα πίστευαν πως η αποστολή αυτή δεν εμπεριέχει κινδύνους, αλλά η πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετική, καθώς κάποιοι τετράτροχοι (συνήθως) μας αντιμετωπίζουν ως κινούμενα εμπόδια. Πώς μπορούμε να προφυλαχθούμε;
· Κινούμαστε
πάντα στη δεξιά λωρίδα, αφήνοντας βέβαια τουλάχιστον μισό μέτρο χώρου δεξιά μας, ώστε να έχουμε
περιθώρια ελιγμού αν χρειαστεί.
· Δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στο
τι συμβαίνει πίσω μας. Το μάτι παίζει συνεχώς στον καθρέφτη για να προλάβουμε καταστάσεις. Ιδιαίτερα αν ακολουθεί
φορτηγό, θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για ένα
δυνατό «χαστούκι» ανέμου, ειδικά αν μας προσπεράσει ξυστά.
· Πριν από τις εισόδους/εξόδους ενημερώνουμε έγκαιρα με φλας για τις προθέσεις μας και κινούμαστε και πάλι στη δεξιά λωρίδα, αλλά στο αριστερό μέρος αυτής. Προσοχή στους οδηγούς που θυμούνται τελευταία στιγμή πως θέλουν να βγουν από την Εθνική Οδό και το κάνουν χωρίς να λογαριάζουν τίποτα.
· Αν χρειαστεί να προσπεράσουμε, χρησιμοποιούμε
όλη τη διαθέσιμη ισχύ, το κάνουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται και επανερχόμαστε άμεσα στη δεξιά λωρίδα.
· Αυτό που πρέπει πάντα να θυμόμαστε είναι πως
δε διεκδικούμε επιθετικά την προτεραιότητά μας! Δίνουμε το χώρο που χρειάζονται οι υπόλοιποι χρήστες του οδοστρώματος (ακόμα και αν οδηγούν τελείως λανθασμένα) και
κινούμαστε «αμυντικά».
πηγή:
www.mototriti.gr/data/news/preview_news/93487.asp