Με αφορμή κάποια πράγματα που ακούσαμε στο σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης του RideIt, παραθέτω κάποια στοιχεία που κατηγοριοποιούν τα κράνη ανάλογα με τη θέση οδήγησης.
Το 1ο και βασικότερο στοιχείο που διαφοροποιείται είναι ΤΟ
ΖΥΓΙΣΜΑ του κράνους!
Για παράδειγμα, στα κράνη που είναι κατασκευασμένα για σκυφτή θέση οδήγησης ή 3/4, το ζύγισμά τους είναι σωστό όταν το κεφάλι είναι σε σκυφτή θέση ή σε 3/4 αντίστοιχα!
Κατά συνέπεια, όταν κάποιος οδηγεί σε όρθια θέση, φορώντας ένα κράνος για σκυφτή ή 3/4, δεν έχει το σωστό ζύγισμα και επιβαρύνει τον αυχένα του (τις περισσότερες φορές χωρίς να το καταλαβαίνει), αφού πηγαίνει περισσότερο βάρος στο πίσω μέρος!
στο παραπάνω σχεδιάγραμμα βλέπουμε το εξής:
στο νο1 βλέπουμε το ζύγισμα ενός κράνους για όρθια θέση οδήγησης
στο νο2 βλέπουμε το ζύγισμα ενός κράνους για σκυφτή θέση οδήγησης
στο νο3 βλέπουμε τι συμβαίνει αν οδηγούμε σε όρθια θέση με ένα κράνος που είναι για σκυφτή.....πηγαίνει πολύ περισσότερο βάρος στο πίσω μέρος, στον αυχένα!
Εκτός όμως από το ζύγισμα, τρεις άλλοι παράγοντες είναι Η
ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ,
Ο ΘΟΡΥΒΟΣ και
ΟΙ ΑΕΡΑΓΩΓΟΙ
Ακριβώς όπως συμβαίνει και με το ζύγισμα, ένα κράνος για σκυφτή θέση οδήγησης είναι σχεδιασμένο για να αποδίδει 100% σε αυτήν ακριβώς τη θέση! Η αεροδυναμική του είναι η ιδανική στη σκυφτή θέση, οι αεραγωγοί του λειτουργούν σωστά στη σκυφτή θέση και ο θόρυβος που περνάει στον αναβάτη είναι μικρότερος στη σκυφτή θέση.
Αν λοιπόν κάποιος οδηγεί σε όρθια θέση, φορώντας ένα κράνος για σκυφτή, δεν εκμεταλλεύεται τις πραγματικές δυνατότητες του κράνους και μπορεί με αυτό τον τρόπο ένα κράνος των 500 € να "αποδειχθεί" χειρότερο από ένα των 200 €, το οποίο όμως είναι το κατάλληλο για όρθια θέση οδήγησης!
Προσοχή λοιπόν στην επιλογή κράνους! ΔΕΝ διαλέγουμε βάση χρωμάτων, σχεδίων και πετυχημένης πορείας ενός μοντέλου (π.χ. XR-1100)! Διαλέγουμε καταρχήν βάση της
ΘΕΣΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ!