ΥΑΜΑΗΑ ΧΜΑΧ 400 – Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ
Πολύτιμος κρίκος, μιας σημαντικής οικογένειας
Ένα μικρό ταξίδι στην Ιταλία δεν είναι ποτέ κακή ιδέα, ιδιαίτερα αν συνδυάζεται με την πρώτη βόλτα του ολοκαίνουργιου maxi scooter Yamaha ΧΜΑΧ 400, για το οποίο οι σκουτερίστες αναμένουν ανυπόμονα να μάθουν για αυτό. Ο καθένας για το δικό του λόγο.
Το πρόσφατο ταξίδι στο Μιλάνο έφερε μαζί του και μια σύντομη επαφή με το μοντέλο 2013, 400άρι της Yamaha που θέλει να κάνει πολλά πράγματα μαζί. Θέλει να γίνει η γέφυρα ανάμεσα σε ΧΜΑΧ 250 και TMAX 530, ενώ παράλληλα καλύπτει και την κατηγορία των “300αριών-350αριών”, στην οποία η Yamaha δεν αντιπροσωπευόταν μέχρι σήμερα, χρησιμοποιώντας ένα ισχυρό όπλο, που δεν είναι άλλο από τον… 400άρη κινητήρα. Βγαίνει νόημα; Σίγουρα θα βοηθήσει αν θυμηθούμε ότι η Piaggio ακολούθησε την ίδια τακτική, ρίχνοντας στην αρένα των 300αριών, ένα Beverly “350”… με κινητήρα 330 κυβικών. “Έτσι μου είσαι λοιπόν;”, μοιάζει να λέει η Yamaha, “πάρε ένα 400άρι, στη σκακιέρα, κι ας δούμε τι θα γίνει”.
Αυτή την τοποθέτηση του προϊόντος την είχαμε υποψιαστεί από νωρίς και την είχαμε αναφέρει και μετά την επίσημη ανακοίνωση της Yamaha για το 400, ενώ στο Μιλάνο, στην αίθουσα του ξενοδοχείου που γινόταν η πρες κόνφερανς, είδαμε να προβάλλεται ξεκάθαρα στην οθόνη. Δια στόματος Yamaha λοιπόν στην ευρωπαϊκή αγορά σκούτερ έχουμε την κατηγορία των “300 cc” σκούτερ και την κατηγορία των “άνω των 300cc” να κρατoύν ένα καλό μερίδιο αγοράς – σε σχέση πάντα με τις συνολικές πωλήσεις των σκούτερ στην Γηραιά Ήπειρο. Με την έλευση του ΧΜΑΧ 400 η Yamaha με μιας επικαλύπτει και τις δύο κατηγορίες, προσφέροντας την ενδιάμεση γέφυρα.
Παράλληλα – κι αυτό είναι είναι ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο για το μοντέλο – γίνεται το επόμενο σκούτερ που θα αγοράσουν οι αναβάτες των ΧΜΑΧ 250, οι οποίοι θέλουν ένα σκούτερ ίδιας φιλοσοφίας, σχεδίασης, θέσης οδήγησης και χαρακτήρα, που όμως έχει καλύτερες επιδόσεις. Επίσης λόγω της τιμής του το ΧΜΑΧ γίνεται η “εναλλακτική πρόταση” για αυτούς που δεν μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά στην τιμή του ΤΜΑΧ 530.
Γιατί κακά τα ψέμματα το ΧΜΑΧ 400 είναι “ένα ΧΜΑΧ, που ΤΜΑΧίζει”, που θυμίζει δηλαδή, χωρίς να το παρακάνει στην αντιγραφή, την αισθητική του κορυφαίου σκούτερ της γιαπωνέζικης εταιρίας που ως γνωστόν διαθέτει ένα πολυμελές και ισχυρό κοινό και άλλους τόσους θαυμαστές.
Τη λατρεία των Ιταλών για το ΤΜΑΧ την είδαμε για ακόμα μια φορά με τα ίδια μας τα μάτια στους δρόμους της Ιταλίας. Είναι γεμάτοι από ΤΜΑΧ οι τελευταίου, είτε από παλαιότερα (500), είτε από νεότερα (530) και όλοι όσοι προσπερνούσαν το κομβόι των δημοσιογραφικών ΧΜΑΧ 400 κοιτούσαν προσεκτικά και με ενδιαφέρον.
Η επιτυχία της οικογένειας των ΧΜΑΧ από την άλλη είναι αποδεδειγμένη αφού από τότε που πρωτοβγήκε το μοντέλο και μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί πάνω από 100.000 μονάδες, διατηρώντας πάντοτε ένα καλό μερίδιο της τάξης του 5,0 – 6,5% στις συνολικές ευρωπαϊκές πωλήσεις. Με το ΤΜΑΧ 530 και τη μεγάλη του εμπορική επιτυχία να έχει δυναμώσει το όνομα των σκούτερ της εταιρίας, η Yamaha αποφάσισε ότι είναι καιρός να δώσει ένα ακόμα σκούτερ, πατώντας πάνω σε αποδεδειγμένες συνταγές, ενισχύοντας τη γκάμα της.
Ποιο είναι όμως το προφίλ του δυνητικού/μελλοντικού ιδιοκτήτη ενός Yamaha ΧΜΑΧ 400; Σε ποιον απευθύνεται ένα σκούτερ σαν αυτό΄; Η εταιρία από την Iwata λέει ότι “αυτός” θα είναι από 35 μέχρι 49 ετών, δραστήριος και ιδιοκτήτης σκούτερ στο παρελθόν, θα έχει εμπειρία δηλαδή, που θα θέλει να κυκλοφορεί κάθε μέρα στην πόλη και να κάνει ταξιδάκια τα Σαββατοκύριακα.
Ωραία λοιπόν, ιδού πως μεταφράζει η Yamaha τα παραπάνω: βάζει τα μεγάλα μυαλά του ευρωπαϊκού κέντρου της εταιρίας που βρίσκεται στην Ιταλία να σχεδιάσουν ένα πιο δυναμικό, φρεσκαρισμένοσχήμα, που στηρίζεται στο υπάρχον ΧΜΑΧ 250 κυβικών, να το αγριέψει, αλλά και παράλληλα να το μεγαλώσει έτσι ώστε να μπορέσει να δεχθεί τον κινητήρα των 400 κυβικών. Ο μονοκύλινδρος κινητήρας προέρχεται από το γνωστό μας Majesty και φτιάχνεται στο – επίσης ιταλικό – εργοστάσιο της γνωστής Motori Minarelli που ανήκει στην Yamaha.
Για να σφραγιστεί η ευρωπαϊκή συνεργασία, η συναρμολόγηση του ΧΜΑΧ 400 γίνεται στη Γαλλία από την MBK Industrie και αυτή θυγατρική της εταιρίας. Γίνεται σαφές από τα παραπάνω ότι το σκούτερ έχει σχεδιαστεί ειδικά για την Ευρώπη ή μήπως να τα ξαναπούμε από την αρχή;
Η δημιουργία του νέου – γεμάτο προκλήσεις – project που ονομάζεται Yamaha ΧΜΑΧ 400, δημιουργείται επιδιώκοντας να εκπληρώσει το πεντάπτυχο: “Λειτουργικότητα – Εμφάνιση ΧΜΑΧ – Περιορισμένες διαστάσεις – Κράτημα – Επιδόσεις” με την εμφάνιση να γίνεται αιχμηρότερη, την γκάμα της εταιρίας πλουσιότερη και το ΧΜΑΧ να περνάει στην επόμενη βαθμίδα εξέλιξης.
Το σχήμα “μπούμερανγκ” στο κέντρο του σκούτερ που χαρακτήριζε τα ΧΜΑΧ παραμένει ανέπαφο, θυμίζοντας σαφώς δοκό πλαισίου Deltabox, αλουμινένιο, περιμετρικό. Οι καμπύλες του ΧΜΑΧ 250 γίνονται πλέον μύτες, το ρύγχος πλησιάζει, σκύβει προς το έδαφος σαν αιλουροειδές πριν την επίθεση.
Η ουρά σηκώνεται ψηλότερα, τα “μάτια”/προβολείς στενεύουν, τα όργανα αποκτούν γωνίες, γίνονται πιο σπορτίβικα, το ίδιο και η σέλα που την κοιτάζεις και αντιλαμβάνεσαι – όπως και κάθε λεπτομέρεια πάνω στο κορμί του scooter – ότι έχουν σπαταληθεί πολλές ώρες σχεδιαστικής δουλειάς. Το αυξημένης επιφάνειας “κούτελο” κάτω από τη ζελατίνα και πάνω από τους προβολείς, θέλει - και το καταφέρνει - να θυμίζει ΤΜΑΧ.
Ανακεφαλαίωση λοιπόν. Ετοιμαστείτε σύντομα να διαβάσετε την αποστολή του νέου Yamaha ΧΜΑΧ 400 στην Ιταλία. Θα μιλήσουμε για δυο γεμάτες από χιλιόμετρα μέρες στο Μιλάνο και τα κοντινά ψηλά, αγέρωχα, πανέμορφα βουνά. Θα μιλήσουμε για μποτιλιαρίσματα και πολλά κόκκινα φανάρια, για δύσκολες στιγμές στην πόλη και οριακές σφήνες ανάμεσα σε ανταγωνιστικούς αυτοκινητιστές.
Μετά, την άλλη μέρα θα ανηφορίσουμε βόρεια για το πιο “ανοικτό” κομμάτι της δοκιμής-αποστολής, προς τις λίμνες, κινούμενοι μέσα σε φιδίσιες διαδρομές, που δεν ξέρουν τι θα πει ευθεία. Θα κολλήσουμε το κεφάλι πίσω από τη ζελατίνα και θα κρατήσουμε τέρμα γκάζι για να δούμε μέχρι που θα φτάσει η βελόνα του κοντέρ.
Και τέλος θα κάτσουμε απέναντι από τα σκούτερ, αποκαμωμένοι και ευχαριστημένοι, κοιτάζοντας τα, ακούγοντας το μεταλλικό τους τραγούδι καθώς κρυώνουν οι κινητήρες τους, με καλή παρέα και καφέ και θα μιλήσουμε διεξοδικά για αυτά. Σύντομα… Β. Α.
πηγή:
scooternet.gr