Απανταχού Tmaxάδες ενωθείτε απέναντι στην απειλή από τους ορυζώνες της Άπω ανατολής!
Έχει καιρό που παρουσιάστηκε, αλλά επειδή έλειπε από το φόρουμ και μπορούσατε να τριγυρνάτε ανέμελοι, το βάζω για να αρχίσετε να τρέμετε! kanapes
Νέα ναυαρχίδα έφτιαξε η Kymco με νέο δικύλινδρο κινητήρα 550,4cc και εντελώς νέο αλουμινένιο πλαίσιο με τηλεσκοπικό πιρούνι πλήρους μήκους (με πάνω και κάτω πλάκα δηλαδή και ένα οριζόντιας διάταξης μονό αμορτισέρ που εδράζεται σε αλουμινένιο ψαλίδι. Ταυτόχρονα το Kymco AK 550 έχει ένα σύγχρονου και επιθετικού σχεδιασμού αμάξωμα που προσφέρει πλήρη προστασία, με μεγάλη ζελατίνα, αποθηκευτικούς χώρους, φώτα LED και καλοσχεδιασμένα λογότυπα – όλα αυτά σχηματίζουν το υπόβαθρο ώστε το ίδιο το εργοστάσιο να μιλήσει για «υπερηφάνεια ιδιοκτησίας» (pride of ownership), ένας όρος που μπαίνει μέσα στο μεδούλι της κουλτούρας της μοτοσικλέτας.
Πώς προέκυψε το μοντέλο
Το Kymco AK 550 είναι ένα… ετεροχρονισμένο επετειακό μοντέλο για τα 50 χρόνια που γιορτάστηκαν το 2013 με την παρουσίαση των σχεδίων του πρωτοτύπου. Την επόμενη χρονιά παρουσιάστηκε το πιο εξελιγμένο πρωτότυπο σχέδιο, το 2015 παρουσιάστηκε ένα πρωτότυπο στην Ιαπωνία και τώρα πια το 2016 παρουσιάστηκε στην Intermot (Κολωνία) το μοντέλο παραγωγής (όπου ΑΚ σημαίνει “Anniversario Kymco”).
Η ιδέα
Νομίζω την επιτυχημένη έκφραση του χαρακτήρα του Kymco AK 550 η ανακοίνωση του εργοστασίου: «AK 550 is the pioneer of the new scooter segment “Super Touring”, which aims to provide both the comfort and convenience of a scooter together with the attitude and performance of a sportbike». (To ΑΚ 550 είναι το πρώτο από μια νέα κατηγορία scooter, την Super Touring που έχει στόχο την άνεση και την ευκολία του scooter μαζί με τον χαρακτήρα και τις επιδόσεις μιας σπορ μοτοσικλέτας) – Εχει βάλει στο μάτι ο Yamaha T-max ή είναι η ιδέα μου;
Κινητήρας
Ο 550,4 κυβικών κινητήρας είναι υγρόψυκτος, δικύλινδρος εν σειρά με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Τροφοδοτείται με ψεκασμό και καλύπτει την προδιαγραφή Euro 4. Εχει λίπανση με ξηρό κάρτερ και η αυτόματη μετάδοση γίνεται μέσω υγρού συμπλέκτη. Για την τελική μετάδοση υπάρχει ιμάντας.
Ο κινητήρας αποδίδει 53,5hp (38,3kW) στις 7.500rpm και η ροπή του είναι στα 55,64Nm στις 5.500rpm.
Δείτε πώς στέκεται απέναντι σε άλλα μεγάλα scooter με παρόμοιο κυβισμό:
BMW C650 - 60bhp (44kW) / 7.500rpm
Suzuki Burgman 650 - 56hp (41kW) / 7.000rpm
KymcoAK 550 - 53,5hp (38,3kW) στις 7.500rpm
Yamaha T-Max 530 - 46,5hp (34,2kW) / 6.750
SYM Maxsym 600 - 46hp (34,2kW)/6750rpm
Καθόλου άσχημα, αλλά για να είμαστε σωστοί πρέπει να πούμε ότι το SYM είναι μονοκύλινδρο. Το εργοστάσιο της Kymco πάντως ανακοινώνει και τελική ταχύτητα με εντυπωσιακή ακρίβεια δεκαδικού ψηφίου, στα 161,7kh/h που κρίνεται ως αρκετά ρεαλιστική με γνώμονα την ισχύ του και το βάρος του (226kg). Η Kymco μας υπόσχεται και ωραίο εθιστικό δικύλινδρο ήχο.
Δύο χάρτες οδήγησης
Η Kymco εξόπλισε το Kymco AK 550 με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο χάρτες οδήγησης, τον Full Power και τον Rain που προσφέρει ομαλότερη απόδοση και μικρότερη απόδοση ισχύος για την περίπτωση που υπάρχουν μειωμένες συνθήκες πρόσφυσης (νερά, γλίτσα, βροχή, σκόνη κι ό,τι άλλο μας κάνει να νιώθουμε άβολα).
Πλαίσιο – αναρτήσεις
Το πλαίσιο είναι αρκετά εντυπωσιακό, αλουμινένιο περιμετρικό με πολύ ισχυρό λαιμό και αλουμινένιο υποπλαίσιο. Το ψαλίδι είναι κι αυτό αλουμινένιο, δύο βραχιόνων (δεν χρησιμοποιεί δηλαδή το καπάκι της μετάδοσης για βραχίονα όπως τα μικρότερα scooter) και ένα μονό αμορτισέρ εδράζεται απευθείας πάνω στο ψαλίδι σε σχεδόν οριζόντια διάταξη.
Με χαρά είδα ότι το Kymco AK 550 έχει πλήρες πιρούνι με μακριά δηλαδή καλάμια και με άνω και κάτω πλάκα (δεν έχει δηλαδή το απλό πιρούνι μονής πλάκας που έχουν τα περισσότερα μικρότερου κυβισμού scooter). Είναι αντεστραμμένο τηλεσκοπικό κι έχει διάμετρο καλαμιών 41mm.
Για τα φρένα της η Kymco έχει εμπιστευτεί την… Brembo, τουλάχιστον στον εμπρός τροχό με ακτινικές δαγκάνες και με δίσκους διαμέτρου 280mm. Πίσω υπάρχει ένας δίσκος διαμέτρου 260mm με ενσωματωμένο μηχανικό χειρόφρενο στη δαγκάνα.
Το ABS είναι βέβαια στον βασικό εξοπλισμό.
Οι τροχοί είναι αρκετά μεγάλοι με διάμετρο 15in και σχετικά χοντρά ελαστικά 120/70 εμπρός και 160/60 πίσω.
Εργονομία
Το ύψος της σέλας (με τις ορατές λευκές ραφές) είναι αρκετά χαμηλά στα 785mm, οπότε οι περισσότεροι αναβάτες και αναβάτριες θα μπορούν να το κουμαντάρουν με αρκετή ευκολία, παρά το όχι και πολύ χαμηλό βάρος των 226kg. Κάτω από τη σέλα υπάρχει φωτιζόμενος χώρος για ένα full face κράνος κι ένα open face. Στο εσωτερικό της ποδιάς υπάρχουν δύο ντουλαπάκια, το ένα εκ των οποίων έχει ρευματοδότη USB. Για τον συνεπιβάτη υπάρχει άφθονος χώρος χειρολαβές και αλουμινένια μαρσπιέ.
Νέος παίκτης στα μεγάλα scooter
H Kymco μπαίνει εκ νέου στο παιχνίδι των μεγάλων scooter (έχει κάνει και παλιότερα μια κάποια πορεία με το Kymco MyRoad 700 κι εκείνο με δικύλινδρο κινητήρα, επομένως δεν μπαίνει σε αχαρτογράφητα νερά) με μια εντυπωσιακή προσπάθεια, τόσο από πλευράς εμφάνισης, όσο και προδιαγραφών, που φαίνεται στον δικύλινδρο κινητήρα, τις αναρτήσεις και φυσικά στο αλουμινένιο πλαίσιο. Τo Kymco AK 550 δείχνει ότι έχει τις προϋποθέσεις να κερδίσει κοινό και στη χώρα μας με τον πολυχρηστικό του χαρακτήρα. Μένει να δούμε και πώς θα κινηθεί και από τιμή.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Kymco δικύλινδρος υγρόψυκτος με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες ανα κύλινδρο
Χωρητικότητα (cc): 550,4
Μέγιστη ισχύς: 53,5hp (39.3kW) / 7500 rpm
Μέγιστη ροπή: 55.64 Nm / 5500 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός
Εκκίνηση: Μίζα
Λίπανση: Ξηρό κάρτερ
Κιβώτιο: CVT με ιμάντα τελικής μετάδοσης
Πλαίσιο: Αλουμινένιο περιμετρικό με βιδωτό υποπλαίσιο
Μπροστινή ανάρτηση: Αντεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 41mm
Πίσω ανάρτηση: Μονό αμορτισέρ χωρίς μοχλισμό, οριζόντια τοποθετημένο
Μπροστινό φρένο: 2 δίσκοι, διαμέτρου 280mm. Δαγκάνες 4 εμβόλων ακτινικής στήριξης Brembo, ABS
Πίσω φρένο: Δίσκος διαμέτρου 260mm
Μπροστινό ελαστικό: 120/70-15
Πίσω ελαστικό: 160/60-15
Μήκος (mm): 2.165
Πλάτος (mm): 795
Υψος (mm): 1.400
Υψος σέλας (mm): 785
Μεταξόνιο (mm): 1.580
Βάρος (kg): 226
Ρεζερβουάρ (lt): 15
Πηγή:
www.mrbike.gr/website/scooter/kymco-ak-550-2017-presentation.html