Φυσικά το πρώτο πράγμα που κοιτάμε σε περίπτωση ατυχήματος, είναι η
υγεία μας και η υγεία των τυχόν άλλων εμπλεκομενων!
Στην περίπτωση που κάποιος δεν είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ καλά, καλούμε άμεσα
ασθενοφόρο ή ζητάμε από κάποιον παρεβρισκόμενο να καλέσει.
Αν δεν υπάρχει κανένας τραυματισμός, καλούμε την
ΤΡΟΧΑΙΑ και την
ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ της ασφαλιστικής μας εταιρείας.
Μέχρι να έρθουν στον τόπο του ατυχήματος, εμείς κοιτάμε να σημειώσουμε τα στοιχεία τυχόν μαρτύρων και καλό είναι να τραβήξουμε και αρκετές φωτογραφίες, τόσο στα σημεία επαφής των οχημάτων, όσο και σε τυχόν λαστιχιές από φρενάρισμα, πινακίδες Κ.Ο.Κ. ή οτιδήποτε άλλο θεωρούμε χρήσιμο. Ειδικά αν πρόκειται να μετακινήσουμε άμεσα τα οχήματα προκειμένου να διευκολύνουμε την κυκλοφορία, οι φωτογραφίες επιβάλλονται καθώς η φροντίδα ατυχήματος δεν θα τα βρει στην ακριβή θέση που χτυπήσανε!
Όταν φτάσει η τροχαία και η φροντίδα ατυχήματος κάνουν καταγραφή του ατυχήματος και των συνθηκών που οδήγησαν σε αυτό, αλλά να θυμάστε ότι ΔΕΝ παίρνουν ΠΟΤΕ θέση για το ποιος φταίει ή όχι!
Ο κάθε εμπλεκόμενος κάνει δήλωση ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ φροντίδα ατυχήματος και υπογράφει, συμπληρώνοντας και ένα πεδίο στο οποίο λέει ποιος ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ φταίει.
Στην τροχαία κάνουν δήλωση και οι 2 ή παραπάνω εμπλεκόμενοι δηλώνοντας ο καθένας αυτά που πιστέυει για το ατύχημα.
Αν κάποιο από τα οχήματα χρειάζεται ρυμούλκηση, αυτό το αναλαμβάνει η φροντίδα ατυχήματος.
Στην περίπτωση που η υπαιτιότητα είναι ξεκάθαρη και ο ένας εκ των οδηγών παραδέχεται το φταίξιμό του, ξεκινάν οι διαδικασίες αποζημίωσης του παθόντα.
Στην περίπτωση που κανείς εκ των εμπλεκομενων δεν αναλαμβάνει την ευθύνη-υπαιτιότητα, το θέμα εξετάζεται αρχικά από τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Αν προκύπτει ΒΑΣΗ ΤΟΥ Κ.Ο.Κ. ξεκάθαρη υπαιτιότητα, τότε η ασφαλιστική του υπαιτιου καλει τον πελάτη της να κάνει θετική δήλωση προκειμένου να αποζημιώσει τον παθόντα, αφού σε κάθε περίπτωση, ΒΑΣΗ Κ.Ο.Κ., φταίει!
Αν ΔΕΝ προκύπτει ΒΑΣΗ ΤΟΥ Κ.Ο.Κ. ξεκάθαρη υπαιτιότητα, οι ασφαλιστικές μπορούν μεταξύ τους να προβούν σε ένα διακανονισμό συνυπαιτιότητας (π.χ. 50%-50%, 70%-30% κλπ), τον οποίο παρουσιάζουν και προτείνουν στους εμπλεκόμενους.
Αν συμφωνήσουν και οι εμπλεκόμενοι, ξεκινάνε οι διαδικασίες επισκευής και αποζημίωσης του καθενός, στο ποσοστό που του αναλογεί.
Αν ΔΕΝ συμφωνήσουν τελικά οι εμπλεκόμενοι, τότε το θέμα πηγαίνει πλέον δικαστικά.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν σας χτυπήσει
ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟ ΟΧΗΜΑ, καλείτε οπωσδήποτε τροχαία και βεβαιώνεστε ότι στη καταγραφή δηλώνεται ξεκάθαρα ότι το όχημα που σας χτύπησε είναι ανασφάλιστο! Με αυτό τον τρόπο και μόνο, εσείς αποζημιώνεστε από την δική σας ασφαλιστική, αφού πλέον όλες σχεδόν οι εταιρείες έχουν ενσωματώσει στα συμβόλαιά τους την κάλυψη ζημιών από ανασφάλιστο όχημα.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν εμπλακείτε σε ατύχημα με
ΑΛΛΟΔΑΠΟ, καλείτε την τροχαία και την φροντίδα ατυχήματος για την καταγραφή και έπειτα επικοινωνείτε με το
Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης (210-3223324), το οποίο αναλαμβάνει στη συνέχεια. Οι διαδικασίες από εκεί και πέρα είναι οι ίδιες.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν θέλετε να ταξιδέψετε στο εξωτερικό, θα πρέπει να εφοδιαστείτε με Πράσινη Κάρτα από την ασφαλιστική σας εταιρία στην Ελλάδα. Σε περίπτωση που προκαλέσετε ατύχημα, η δήλωση ατυχήματος πρέπει να υποβάλλεται στο αλλοδαπό Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης του τόπου του ατυχήματος, αλλά και στην ασφαλιστική εταιρία σας κατά την επιστροφή σας στην Ελλάδα. Τα στοιχεία επικοινωνίας των Γραφείων Διεθνούς Ασφάλισης όλων των χωρών που συμμετέχουν στο Σύστημα της Πράσινης Κάρτας, αναγράφονται στην πίσω όψη του εντύπου της πράσινης κάρτας.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν σας χτυπήσει οδηγός
ΧΩΡΙΣ ΔΙΠΛΩΜΑ ή ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΗΡΕΙΑ ΑΛΚΟΟΛ ή ΑΛΛΩΝ ΟΥΣΙΩΝ, μην ανησυχείτε! Ακολουθείτε και εδώ τις ίδιες διαδικασίες και η ασφαλιστική εταιρεία του υπαίτιου θα σας αποζημιώσει κανονικά! Η διαφορά είναι ότι στη συνέχεια θα στραφεί εναντίον του, για να εισπράξει από αυτόν όσα πλήρωσε σε εσάς.
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ:
Καταρχήν να σημειώσουμε ότι πλέον οι περισσότερες αποζημιώσεις πηγαίνουν μέσω "
Φιλικού Διακανονισμού", ασχέτως αν συμπληρωθεί το ανάλογο έντυπο ή όχι.
Οι προϋποθέσεις είναι:
1. Να ανήκουν και οι δύο εμπλεκόμενες ασφαλιστικές στο σύστημα Φιλικού Διακανονισμού
2. Να εμπλέκονται δύο και όχι περισσότερα οχήματα
3. Να υπάρχουν μόνο υλικές ζημιές (ή πολύ μικρές σωματικές βλάβες)
Στην περίπτωση του Φιλικού Διακανονισμού, ο παθόντας αποζημιώνεται από την ΔΙΚΗ ΤΟΥ ασφαλιστική εταιρεία με το Σύστημα Άμεσης Πληρωμής (Σ.Α.Π.), η οποία αποζημιώνει για λογαριασμό της ασφαλιστικής εταιρίας που καλύπτει την ευθύνη του υπαίτιου οδηγού.
Στην περίπτωση που η αποζημίωση ΔΕΝ γίνει μέσω Φιλικού Διακανονισμού, η εταιρεία του υπαίτιου αναλαμβάνει να πληρώσει τον παθόντα.
Σε περίπτωση σοβαρών τραυματισμών (ή θανάτου), ξεκινάει αυτεπάγγελτα ποινική διαδικασία. Η Αστικη διαδικασία (αγωγή) ξεκινά από τον παθόντα. Οι δύο αυτές διαδικασίες είναι ανεξάρτητες (ποινική και αστική).
Διαδικασία αποζημίωσης:
Ο πραγματογνώμονας βλέπει τα χτυπημένα οχήματα, δίνει το "οκ" για την επισκευή του αναίτιου, το ξαναβλέπει αφού έχει επισκευαστεί και στέλνει την τελική έκθεσή του για να βγει η αποζημίωση. Ο παθόντας πηγαίνει με τα τιμολόγια της επισκευής και παίρνει την επιταγή από την ασφαλιστική εταιρεία.