Και ναι ήρθε η ώρα που ο καταραμένος "Μέρφυ" αποφασίζει να σου δώσει την χαρά της πτώσης και της "αγοράς οικοπέδου" όπως αποκαλείται μεταξύ μοτοσικλετιστών. Η ερώτηση έρχεται αυθόρμητα… τι μπορώ να κάνω για να μην πέσω πρώτον και δεύτερον αν πέσω τι πρέπει να κάνω;
Στο πρώτο ερώτημα , υπάρχουν αρκετά πράγματα που συμπληρώνουν ίσα με δύο εγκυκλοπαίδειες και μερικές ώρες μεζεδο-διάλογο-μάχης μεταξύ αναβατών που θα καταλήξει ως συνήθως σε χαρακτηρισμούς "είσαι κουλάδι"… "εσύ το έχεις κάνει επάγγελμα, που όλο ξάπλα είναι"… και άλλα τέτοια γραφικά που όμως αν τα ακούσει νέος αναβάτης θα είναι έτοιμος να κάνει συμβολαιογραφική πράξη διαθήκης και να κάνει και μια καλή νοσοκομειακή με πρώτη θέση σε ΚΑΤ και άλλα ορθοπεδικά. Τι ισχύει όμως στο δεύτερο μέρος;… δηλαδή από την στιγμή που πλέον το μόνο που έχεις περιθώριο να κάνεις είναι μια προσευχή και την εκτίναξη του superman πάνω απο την σέλα;
Υπάρχουν κάποιοι τρόποι πτώσης που ίσως (ΙΣΩΣ ΛΕΜΕ) σε γλυτώσουν από σοβαρό τραυματισμό αν δεν πήγαινες σε χαμηλές πτήσεις με την μηχανή σου. Αν πήγαινες σε χαμηλές πτήσεις καταρχάς κακώς το έκανες σε δημόσιο δρόμο αφού και εκτινασσόμενη σέλα να είχες και αλεξίπτωτο, στα σύρματα του πυλώνα της ΔΕΗ θα κατέληγες ως κοτοπουλάκι φρυγανιστό.
Στο ζουμί όμως.
1. Το κλασσικό λάθος που κάνουν όλοι κατά την πτώση είναι ότι προσπαθούν να κρατήσουν/κρατηθούν από το τιμόνι της μηχανής τους. Εκτός λοιπόν και αν είσαι ο HULK , όταν πέσεις πρέπει να αφήσεις την μηχανή να πάει στο καλό. Ένα όχημα βάρους 200+ κιλών με ταχύτητα άνω των 30χλμ/ώρα είναι κοντά στα 1000 κιλά λόγω αδράνειας…Αν κατορθώσεις παρόλα αυτά και το κρατήσεις πεσμένος ενώ σούρνεσαι, μην χάσεις την ευκαιρία για τα Guiness και ένα ευσεβές ετήσιο ποσό για το ρεκόρ αυτό. ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΚΡΑΤΑΜΕ ΤΗΝ ΜΗΧΑΝΗ ΟΤΑΝ ΠΕΦΤΟΥΜΕ.
2. Δεύτερο κλασσικό λάθος είναι ότι προσπαθούν με χέρια και με πόδια κατά το σούρσιμο να σταματήσουν το σώμα. Ισχύει το από πάνω … ένα σώμα των 70-90+ κιλών με ταχύτητα 20-30χλμ/ώρα είναι κοντά στα 200 κιλά σε αδράνεια… αν είσαι τώρα κάθε μέρα στο γυμναστήριο και σηκώνεις πάγκο 200 κιλά σε επαναλήψεις.. τι να πω;.. δοκίμασε το. Σε όποια άλλη περίπτωση θα έχεις σίγουρα από θλάση (στην καλύτερη) μέχρι και σπασμένο οστό και νάρθηκα για τους φίλους να μουτζουρώνουν. Επίσης θα μάθεις καλά ΤΑΧΙ και ΜΜΜ διαδρομές , καθώς για κάνα μήνα το μόνο τιμόνι που ίσως να πιάνεις θα είναι εκείνο του PS3 στο σπίτι. ΔΕΥΤΕΡΟΝ… ΌΤΑΝ ΣΕΡΝΟΜΑΣΤΕ ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΜΕ ΚΟΝΤΡΑ ΜΕ ΧΕΡΙΑ ΚΑΙ ΠΟΔΙΑ.
3. Πέφτοντας από την μηχανή σε συνέχεια του δεύτερου … ΔΕΝ ΣΦΙΓΓΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΜΥΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ , ΟΥΤΕ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟΥΜΠΕΣ, ΟΥΤΕ "ΠΕΤΑΜΕ"… στο τελευταίο ειδικά αν είναι στο χέρι σου, καλύτερα να προσπαθήσεις να συρθείς όσο σε πάει η φόρα από την σύγκρουση παρά να φέρεις κόντρα με χέρι ή/και πόδι( Μόνο αν δεις και έρχεται γκρεμός , ή κάποιο μεγάλο και σταθερό αντικείμενο κάνεις ότι μπορείς για να μην σκάσεις πάνω του). Κάθε αντίσταση του μυϊκού συστήματος εκτός και αν έχεις το σώμα του Hulk είπαμε, θα επιφέρει στην καλύτερη θλάση… στην χειρότερη γύψο και εγχείρηση.
4. Σύγκρουση με εμπόδιο/όχημα… ίσως είναι η μόνη περίπτωση που μπορείς να φέρεις χέρι μπροστά στο κεφάλι σου , ειδικά αν είναι κατά μέτωπο επίθεση στο πλάι Ι.Χ. πάνω στην πόρτα του. Καλύτερα άλλωστε σπασμένο χέρι παρά κεφάλι. Χώρια που αν είσαι καρφί στο παράθυρο το χέρι θα εμποδίσει και το κεφάλι να περάσει μέσα από το παράθυρο και να σκάσει και κανένα κουτουλίδι στον/στην οδηγό σαν τράγος σε έξαψη.
Πέσαμε τώρα… τι κάνουμε;
1. … ΔΕΝ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΚΡΑΝΟΣ… ΔΕΝ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΚΡΑΝΟΣ.. ΔΕΝ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΚΡΑΝΟΣ… ακόμα και καλά να νιώθουμε δεν το βγάζουμε μέχρι είτε να έρθει ΕΚΑΒ αν είναι χοντρός πέσιμο στούκος… και ακόμα περισσότερο αν ζαλιζόμαστε ή δούμε υποψία αίματος από το κεφάλι. Η συνοχή του υλικού του κράνους έχει καταγράψει σε ακραίες περιπτώσεις μετά από ατύχημα ότι κράτησε το κρανίο ανθρώπων παρόλο που αυτό είχε μεγάλη ζημιά και είχε "ανοίξει" όπως λέμε. (σ.σ. διορθώστε την τελευταία φράση… αυτό που διάβασα έχει να κάνει με εγχείριση και ελάφρωμα πίεσης από αιμάτωμα σε εγκεφαλικό φλοιό πάνω από κράνος. )
2. … Δεν τρέχουμε στην μηχανή να δούμε τι έγινε. Κοιτάμε πρώτα αν εμείς είμαστε καλά… αν δεν πονάμε σε χέρια πόδια κτλ. Η ΜΗΧΑΝΗ ΕΙΝΑΙ ΣΙΔΕΡΑ.. ξαναγίνονται με μόνο οικονομικό πόνο. Τα κόκκαλα και γενικά η υγεία μας είναι πολύ δύσκολο να επανέρθει αν κάτι συμβεί από δική μας άγνοια.
Νο3… Αν είμαστε μόνοι μας και έχουμε ορίσει περιοχή ως αγρόκτημα μας, παραμένουμε ψύχραιμοι. Ελέγχουμε πως είμαστε… αν είμαστε καλά.. πάμε στην μηχανή. Βλέπουμε αν είναι ΟΚ… αν κάτι από τα παραπάνω πάει στραβά , κινητό τηλέφωνο και καλούμε ΕΚΑΒ και βοήθεια από κάποιον δικό μας άνθρωπο.
Πως μπορεί κάποιος να περάσει το λιγότερο επώδυνο μια πτώση;
Πρώτα από όλα δεν υπάρχει ανώδυνη πτώση.. ακόμα και σαν χαζός να πέσεις από το stand της μηχανής, πάλι θα χτυπήσεις. Βλέπεις ο πόνος είναι αισθητήριο του σώματος για να λέει ότι κάτι πάει στραβά και πιθανόν να έχεις πρόβλημα. Απλά υπάρχει επίπεδο οδύνης σε πτώσεις.
- Σημαντικό… ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.. ο πλήρης εξοπλισμός μπορεί να σώσει από πολλά. Βέβαια τώρα σε μια καθημερινή κίνηση με την μηχανή δεν μπορείς να σκάσεις ως robocop με δερμάτινα , προστατευτικά και κράνος… Εκτός και αν γυρνάς από εκδρομή και έπεται τηγανιά από έτερο ήμισυ .. καλό είναι εκεί να είσαι πλήρης σε εξάρτυση. Σοβαρά όμως τώρα, …. κράνος, γάντια, μπουφάν, μπότες τα θεωρώ απαραίτητα για κίνηση με μηχανή στην πόλη. Από εκεί και πέρα … κροκόδειλοι (όχι ρε… δεν θα κοτσάρεις αλιγάτορα στην πλάτη ως δερμάτινο αξεσουάρ), επιγονατίδες, παντελόνι δερμάτινο κοκ.. μειώνουν πιθανότητες θλάσης , σπασίματος οστών και εγκαυμάτων από την άσφαλτο. Κάποιοι μάλιστα θεωρούν ότι ειδικά τα τελευταία δεν ισχύουν το καλοκαίρι μιας και έχει ζέστη.. μέχρι να την πατήσουν και μετά τα μπάνια τους να γίνονται με λεκάνες στο σπίτι μόνο.
- Γυμναστήριο… Τεμπελχανάδες… σηκωθείτε από καναπέδες και τραπέζια με πίτσες και δεν ξέρω τι άλλο. Ο μυϊκός μας ιστός είναι σαν πανοπλία. Όσο πιο ελαστικός και πιο ισχυρός είναι τόσο καλύτερα θα κρατήσει τα κόκκαλα στην θέση τους και τόσο καλύτερα θα απορροφήσει μέρος του χτυπήματος. Αν είσαι κάτι από μπουχέσας τότε δύσκολα θα γλυτώσεις από άσχημα αποτελέσματα. Για να μην πιάσω θέματα ανάρρωσης που είναι σαφώς καλύτερα αν έχεις ένα καλογυμνασμένο οργανισμό. Δεν είναι τυχαίο ότι οι οδηγοί αγώνων που είναι επαγγελματίες και έχουν σίγουρες πτώσεις, κάνουν δεκάδες ώρες προπόνηση.
- Εμπειρία… Όσες περισσότερες πτώσεις έχεις τόσο καλύτερα θα αντιδράσεις την επόμενη φορά. Φυσικά δεν λέω να γίνεις stukerman για να πάρεις εμπειρίες, αλλά αυτές που έχεις ήδη να τις αξιοποιήσεις ως εμπειρία στο έπακρο. Ένα καλό σχολείο για τέτοιες εμπειρίες είναι η προπόνηση στο χώμα. Εκεί που σίγουρα θα έχεις 2-3 πτώσεις με μικρή έως και μηδενική ταχύτητα. Μεγάλο σχολείο λέμε και αν και τα οικόπεδα θα είναι εκτός σχεδίου .. θα αποδώσουν το ίδιο ως εμπειρία.
Φυσικά ο κατάλογος σχετικά με συμβουλές για το πως πέφτω είναι τεράστιος αλλά θεωρώ ότι τα παραπάνω είναι αν μη τι άλλο βασικά. Επίσης … οι νέοι να μην τρομάζουν με το θέμα των πτώσεων. Ως αναβάτες μηχανής θα έχουν σίγουρα από 1-3 πολύ βλαμμένες πτώσεις από λουκέτο (καλά αυτό το παθαίνουμε και εμείς…χαχαχα), από κλείσιμο stand, από λάθος φρενάρισμα με μηδενική ταχύτητα κοκ. Ο σκοπός με τα παραπάνω δεν είναι να τρομάξω αυτούς που θα το διαβάσουν, αλλά να βάλω το μαμούνι όπως λέμε έτσι ώστε μέσω του εντυπωσιασμού των παραπάνω γραφόμενων να αποφύγει κάποιος λάθη αρκετά επώδυνα κατά την ώρα της πτώσης του.
Άιντε και πάντα όρθιοι εύχομαι… έτσι ώστε και η μόνη χρήση των παραπάνω να είναι μόνο για ανάγνωση