Κομπρέσορας σε scooter;
Δεν είναι η πρώτη φορά. Η πρώτη εταιρία που κατασκεύασε scooter παραγωγής με μηχανικό υπερσυμπιεστή είναι φυσικά γνωστή σε όλους και δεν είναι άλλη από την Peugeot, που όπως φαίνεται έδειξε το δρόμο στο Γάλλο βελτιωτή Ludovic Lazareth, ο οποίος πήγε την...υπόθεση ένα βήμα παραπέρα! Έδωσε στο μεγάλο scooter της Yamaha αυτό το κάτι παραπάνω, παρουσιάζοντας μία κατασκευή η οποία δεν ξεφεύγει καθόλου από τα ποιοτικά στάνταρ, στα οποία μας έχει συνηθίσει ο βελτιωτής. Ας μη μείνουμε όμως μόνο στην υπερτροφοδότηση, καθώς το συγκεκριμένο T-Max έχει επάνω του και ένα σωρό άλλα πράγματα, που έρχονται για να το βάλουν στην κορυφή της λίστας των βελτιωμένων, αλλά και να κάνουν πολλά Supersport να τρίβουν τα μάτια τους!
Η μεταμόρφωση
Από άλλον πλανήτη! Από μακριά καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για κάτι το εντελώς διαφορετικό. Φταίει βέβαια και η βαφή με όλα αυτά τα αυτοκόλλητα, αλλά και τους χορηγούς οι οποίοι εμπλάκηκαν στο project, όπως για παράδειγμα η Yam74, επίσημος αντιπρόσωπος της Yamaha στη Γαλλία. Πλησιάζοντας κοντύτερα διακρίνεις ένα μπροστινό σύστημα το οποίο δεν έχει θέση εκεί! Ναι,
το πιρούνι του R1 μαζί με τις δαγκάνες μεταφέρθηκε αυτούσιο στο T-Max R, με ορισμένες φυσικά τροποποιήσεις, καθώς η ζάντα είναι μικρότερη.
Οι δίσκοι-μαργαρίτα πάντως των 320 χιλιοστών είναι από τη Galfer. Άλλο ένα κομμάτι από το R1 θα βρούμε στο πίσω μέρος του T-Max και το οποίο δεν είναι άλλο από τον κοκκοβιό, που φιλοξενεί από κάτω του και
δύο carbon τελικά της Devil. Η βάση της πινακίδας ανάμεσά τους είναι και αυτή κατασκευασμένη από carbon. Η σέλα είναι καινούργια και μακρύτερη σε μήκος, ενώ από κάτω της κρύβει άλλο ένα ντεπόζιτο, ανοξείδωτο αυτή τη φορά, όπως και τα περιφερειακά εξαρτήματα του
κομπρέσορα της Rotrex, ο οποίος βρίσκεται κοντά στην μπαταρία της μοτοσικλέτας και παίρνει κίνηση από τον ιμάντα του στροφάλου. Φυσικά και ένα
intercooler αέρος-αέρος ήταν απαραίτητο, το οποίο και βρίσκεται πίσω από τον μπροστινό τροχό, κοντά στο ψυγείο. Η τροφοδοσία έχει αναβαθμιστεί με
2 μπεκ στον κύλινδρο, ενώ η όλη επιχείρηση συντονίζεται από ένα
Power Commander. Την εμφάνιση συμπληρώνουν τα φλας, τα οποία βρίσκονται πλέον επάνω στο φέρινγκ.
Οι επιδόσεις
Μη σας βρει πουθενά! Μετά από όλη αυτή τη δουλειά, ήρθε φυσικά και η ώρα των μετρήσεων, οι οποίες μόνο αμελητέες δεν είναι! Το δυναμόμετρο έδειξε
84 άλογα στον τροχό, με τη ροπή φυσικά να κυμαίνεται σε παρόμοια επίπεδα!
Η τελική μετρήθηκε στα 216 χιλιόμετρα, ενώ
τα πρώτα 150 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε κάτι λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα, με τα Michelin Pilot Sport να αναλαμβάνουν τα της πρόσφυσης! Αν σας ενδιέφέρε να έχετε το No 1 scooter στους δρόμους, θα έπρέπε να ελαφρύνετε την τσέπη σας κατά περίπου
24.000 ευρουλάκια!
πηγή:
www.mototriti.gr/data/magazine/viewthema/33070.asp